30 Ocak 2009 Cuma

17. ay raporu

Bu ay sosyal anlamda çok geliştin, değiştin.
Taklit yeteneğin beni hayrete düşürüyor. Bir muhabbet etme hali, eğer gülünüyorsa aynı tonda gülüşmeye dahil olup “ ben de buradayım, dahil olmalıyım” ruh hali... Seviyorum bu interaktif durumu. Seninle sıkılmak imkansız, olsa olsa fazla aktiviteden bayılabilirim. Olmuyor da değil...
Taktın bu aralar fotoğraf makinesine. Elimde görünce başlıyorsun “ anni anni anni ve ve ve” heyecanlı seslenişe, ellerinle “ gel gel “ yaparak. Verdim geçenlerde eline. Çiçek’i kaptığın gibi kanapeye yatırdın, fotoğrafını çekmeye çalıştın. Bunu yaparken 2-3 defa makine düşünce aldım elinden , anlatarak ve sana uygununu almaya söz vererek.

İşte bu nokta yeni bir açılım gerektiriyor; İstediğini almak için tepinme ve ağlama denemelerin çoktu, ayın sonuna doğru vazgeçmeye başladın. Ağlatmak değildi asla amacım, ama tepinip ağlayarak da alamayacağını her istediğini öğrenmen gerekiyordu. Ağlarken yanında kucakladım, sesin benim sesimi bastırsa da sabırla bekledim, sabrımı kaybetmeye yakın seni başkasına emanet edip uzaklaştım senden...
Bu ay favori oyuncağın Biber’di. Helyum balonumuz... Mama sandalyene bağlı olduğundan her öğünde onu da besledin ipinden çekip. Aslında ismi “ Dora” ymış, ama biz tanımıyoruz çizgi film karakterlerini, hala izlemiyorsun televizyon. Arada baban benden gizli açıyor Baby Tv, onun deyimiyle “gestapoluk” yapıyorum... 2 Yaşına kadar elimden geleni yapacağım...
Alışveriş merkezi hatıralarımızı paylaştım bu ay. Peşinde koştruyorsun beni, bir oraya bir buraya atıyorsun kendini , non –stop keşif...
Dilin çözüldü iyice. Anneannem ve senin anneannen seninle son 2 haftadır, acayip farketti. Bıdır bıdır konuşuyorsun. Dün gece babanın “ Nasıl geçti günün?” sorusuna cevabın 3 dakika non-stop sürdü... Sonraki diyalog;

Baba; Kısacası yoğun bir gündü ?
Naz: Ebet...

...................
Anne: Aaaa azı dişi çıkmış.. Aç kızım ağzını bakayım.
Naz: ( Açar) açtiiiii...
Anne: Aaaa cidden çıkmış
Naz: Benim dişim... ( gayet net)
..................
Baba: ( Banyoda saçını kurutuyor)
Naz: (Pıt pıt bizim odadaki kutuya,kendisine ait saç kurutma makinesini kapıp babaya eşlik etmeye gider ) geldiiii...
Anne: ( İsten gelmiş kapıda) Merhaba kızım, nasılsın?
Naz : ( Bir göz atar bana, mutfağa koşmasına devam eder) Meyaba...

Bazen ellerini iki yanında sıkıp yüksek sesle “anlamadın” beni der gibi kelimeleri yuvarlıyorsun ağzında...
Dilinle bizimle dalga geçer gibi “ bıdıbıdıbıdıbıdı” diye non stop 2-3 dakika bıdı’lıyorsun, çok güldürüyor beni...
Aklıma diğer gelen ilave tamlamalar;
Anne is gitti
Ver ver ver ( birşeyi çok istediğinde), gel gel gel
Baba gitti? ( ahhh kızım babanın seyahatleri arttıkça bu cümleyi daha çoook duyacağım galiba)
Kipat ( kitap)
Mama pişiii...

Eminim daha çok şey söylüyorsun, ama sürekli yanında olmadığından hemen kapamıyorum ne demek istediğiniL
Dans ve müzik talebine spor aktiviteleri eklendi. Köprü kurma olayını geliştirdin. Göbek yerden kalıyor artık, ellerle de dengeyi kurarsan bu iş tamamdır!
Favori oyuncağın Legolar... Legoları renklerine göre ayırmaca oynuyorsan, biz karışık takarsak renklerini söküp renklerine göre takıyorsun üstüste. Seni Başak seni J
Kahvaltı ederken baban en sevdiğin kucağına kurulmak, inmiyorsun oradan.
Süt yasaklı kelime, adını söylersek buzdolabına yapışıyorsun. Emzirmeme rağmen, çok da takıntılı değilsin emmeye, ben emzirmeden de uyuyorsun. Ama süt görürsen affetmiyorsun. Max. 200 ml kuralını ihlal etmemek için sesli kullanmıyoruz bu kelimeyi.
Bir yasaklı kelime de , pilav. Adını duyarsan başka yemek yemeyip, ocağa işaret edip “ mama mama ver” diye tutturuyorsun. Diğerleri mama değil ya...

Ekmek aşkımız da devam ediyor. ( BKZ. Fotoğraf ) :)
Maya 2 gecedir seni emziksiz uyuttu. İnşallah devam eder. Denem süresi bana göre bitmedi, haftaya evde yanında olacağım kızım, ondan sonra kararımı net vereceğim...


Sokakta, parkta istisnasız her yerde herkese gülümsüyorsun... Çocuk görünce yaş ayırt etmeden çığlık atıp sarılıyorsun ... Gözlerim doluyor , umarım hayal kırıklığı yaşamazsın hayatta yavrum. Hep senin gibi sevgi dolu insanlarla karşılaş...

Edit etme hakkımı saklı tutar sana 17.ay sonu raporunu sunarım canım kızım...
Hep beraber, hep huzurlu olsun....

10 yorum:

Esin dedi ki...

Bu baby tv konusunda bence doktorlar çok abartıyorlar.tamam bütün tv başında olması yugun değil ama yarım saat beğendiği bir programı izlemesinde ben sakınca görmüyorum .O süredede yanında oturuyorum.Program hakkında konuşuyoruz ömerle .Birlikte aktif bir şekilde izliyoruz.

Yapıncak Gürerk dedi ki...

Minik Naz, nice onyedi aylara!

Elif'cigim bakar misin bizim miniklerin aydonumlerini sirayla yaziyoruz, okuyoruz. Ne cabuk buyuduler boyle. Sohbetler bile basladi...

Umarim bu arada Maya'yla her sey yolunda gider, iciniz rahat eder.

Yorumunu okudum, gercekten yapalim bir plan artik, sevgiler bizden.

Elif dedi ki...

Esincim, ben çocuğunu bakıcıya bırakan bir anne olarak biraz daha temkinliyim,biraz örnek olma durumu var yani...
Naz açıldığında izlemek istese ben de kısa süre izin verebilirim, ama onun da pek ilgili olduğu söylenemez, onun yanında bizim de pek izlemememiz yüzünden sanırım.

Elif dedi ki...

Teşekkürler Yapıncak iyi dileklerin için.
Zaman inanılmaz bir hızda akıyor özellikle bu miniklerle...
En kısa ve herkese en uygun zamanda diyorum o zaman :)

Primarima dedi ki...

Elif bir önceki mekdubu daha dün okuduk sanki ne cabuk geçiyor farkındamısın?Ben bayby tvye önümüzdeki aya yavaşdan başla diyebilirim.Biz 1,5 yaşında başladık sadece bayby tv izlemesi serbest halada öyle.İnan o kadar çok şey öğrendiki sana anlatamam.Kısa kısa az aaz izledkden sonra zararı olmayacakdır:)


Birde çok içden gülüyor ya maşallah:)

KEO dedi ki...

Elifcim umarım bakıcı konusu olumlu sonuçlanır, ayrıca şu bıdıbıdı meselesi bizde de var, bi de bizde "abidi abidi" de var:)

Elif dedi ki...

Ebrucum, eğer talep olursa az az izin veririm herhalde, ama cidden talebi pek yok, izlesin diye yanına alıp izletmeyi doğru bulmadığımdan sadece....

Ozgurcum, hep dediğimiz gibi bu iki NAz çokk benziyor :)

Gülfer dedi ki...

Ne çok şey yapmış bu minik böyle! Hızlarına yetişmek imkansız. Değil aylık, günlük rapor tutsan belki :-)

Neslihan dedi ki...

Fotolarda süper cıkmış :) Nasıl hızlı büyüyorlar, inanılır gibi değil
Gorusuruz

Elif dedi ki...

Evet Gulfercim, belki günlük işe yarar, ama ancak gözlemliyorum, kaydetmek imkansız...

Kesinlikle Neslihan, jet hızıyla...