5 Ağustos 2008 Salı

Beni şaşırtıyorsun her gün miniğim...

Dün Naz beni kapıda karşıladı eve döndüğümde her zaman ki gibi. Atladı kucağıma, bir kaç dakikalık canım balımdan sonra, kıvrıla kıvrıla yere indi kucağımdan ve hızlı hızlı emekleyerek ( ki buna koşarak emeklemek de denilebilir, en az o hızda çünkü) zıplayan toplarına yöneldi "nerede oyuncak deyince" ,tırmandı kanepeye, oyuncağı ona ayakta durmaya teşvik etmesi için orada duruyordu. Bastı kırmızı düğmesine... Dikildi ayağa, toplar zıpladı durdu ve bizim ki o an ellerini bıraktı bir kaç saniye için. Çığlığımı o oturuncaya kadar tuttum heyecanlanıp dengesini kaybetmesin diye...
O an düşündüm, diğer tüm heyecanlar, endişeler, iş yerinde başarılmaya çalışanlar, kariyer türküleri... hepsi boş o bir kaç saniyenin yanında. Sarıldım ona kocaman gözlerim dolu dolu ama gülümseyip "aferin" diyerek...
Ardından aldık 2 oyuncak bir kitap , serdik havlumuzu, bağdaş kurduk arka bahçemize... Yatıp gökyüzünü izledik, kuru yaprakları elimizde çıtırdattık, arada tabi ki Naz yemeye çalıştı, kediye , kuşa ağaca "baş baş" yapıp dairemize geri çıktık...
Daha dün mesaj attım montessori grubuna , Naz'ın yaşı için kitap konusunda öneri almak için, endişeliydim... Ama dün "hadi", "gel gel" edet (evet)" lerle şaşırttı beni. İnanıyorum nesneler konusunda da kısa zamanda gelime kaydedeceğiz. Bugün bakıcısıyla gerçek meyve, sebzelerle oynayacaklar, tatlarına kokularına bakacaklar sabah dingin saatlerinde. Bu akşam ben de ereknden evde olacağım, babamızı taaaaa Bangladeş'e yolcu ediyoruz, o da ayrı bir endişe konusu :(
Akşam ise kendi seçtiklerini yedi. Bizim ona yedirdiğimiz yemeği redderken , önüne koyduğumuzda elleri ile severek kendi yedi. Bir süredir kendisinin yemek yemesi için teşvik ediyoruz ve sonunda işe yaradı. Hatta bir ara mama tepsisinde duran suluğuna uzandı, erişti ve içmeye başladı kana kana, sonra da aynı yere bıraktı ki, bu büyük bir gelişme basamağı bizim için. Sanırım artık kaşık kullanımına geçmeye hazırız. Bu haftasonu bunu deneyeceğiz... Yemeğinin sonunda babasına da yemek yedirdi kızım, ama fotoğraflayamadım maalesef...

Bu arada 6. diş göründü, nihayet alt azımız geldi... Bu sefer rahat çıktı allaha şükür...
P.S: Bu yazıyı yayınlayana dek bugün de bitti, Naz akşam yine yemeğini kendisi yedi, hem de köfte, tabi doğru banyoya marş marş yemek sonrası ...

Hiç yorum yok: